مراسم جشن تولدپیامبر(ص) درمناطق اهل سنت وجماعت

امسال نیز همچون سال های گذشته در مناطق اهل سنت وجماعت درسطح شهرستان چابهار جلسات جشن میلاد پیامبر(ص) برگذار شد به گفته مولوی رسول بخش تیرگان امسال جلسات جشن تولد پیامبر(ص) بیش از سال گذشته بود که در 12 جا جشن تولد پیامبر(ص) بامراسم پرشکوه ومعنوی برگذار شد. عاشقان رسول الله(ص) بهره ای از معنویات به دست آوردند.

مراسم به مناسبت یاد شهدای کربلا درسیدبار

در شب چهارشنبه مورخه 22/8/92 مراسم با مناسبت یاد شهدای کربلا درمسجد جامع سیدبار برگزار شد.

در این مراسم ختم کلام الله المجید به ارواح طیبه شهدای کربلا به ویژه سیدالشهداء ایصال ثواب گردید. این مراسم از نماز مغرب آغاز شد تا بعد از نماز عشا ادامه پیدا کرد که تعداد کثیر مردم منطقه دوستدار اهل بیت شرکت کرده بودند.

و درپایان استاد بزرگوار مدیر حوزه علمیه مجددیه نعیمیه عورکی وامام جمعه چابهار مولوی عبدالرحمان ترنج زر سخنرانی فرمودند.

چکیده سخنرانی مولوی عبدالرحمان ترنج زر:

ادامه نوشته

مراسم به مناسبت یاد شهدای کربلا

  در روز عاشورا مورخه: ۲۳/۸/۹۲ در حوزه علمیه مجددیه نعیمیه عورکی به حضور اساتید وائمه جماعت وطلاب مراسم به مناسبت یاد شهدای کربلا وسیدالشهداء برگزار شد. در این مراسم ختم کلام الله المجید ومداحی وسخنرانی توسط مدیر حوزه علمیه مجددیه نعیمیه عورکی استاد بزرگوار مولوی عبدالرحمان ترنج زر صورت گرفت. ودر پایان دعا قرات شد.

 

آغاز درس ها بعد از تعطیل ده روزه در حوزه

 بعد از تعطیلی ده روزه  به مناسبت عیدقربان درس ها در حوزه علمیه مجددیه نعیمیه عورکی آغاز شدند در هرسال به مناسبت عیدقربان ده روز تعطیل می شود.

توهین به زیارتگاه پیرسهراب

بیانات جناب مولوی رسول بخش تیرگان امام جمعه محترم عورکی

مولوی رسول بخش تیرگان بعد از قرات آیه ای از قرآن جایگاه اولیاء الله ازدیدگاه قرآن واحادیث پرداخت

وی گفت: اولیاء الله قوت ونیروی از جانب خدا دارند مقایسه به مردم عامه تفاوت فراوانی دارند زیرا آنها مظهر فیضان نبوی اند. وی گفت: درروایتی آمده خداوند می فرماید زمانیکه بنده ای به وسیله نوافل به من تقرب بجوید به گونه ای به من نزدیک می شود که من چشم او می شوم که با آن می بیند ومن دست او می شوم که با آن چیزی به دست می آرد ومن پای او می شوم که با آن می رود.

وی گفت: ودر روایتی آمده خداوند می فرماید کسیکه با ولی من دشمنی داشته باشد من با او اعلان نبرد می کنم. وی گفت: درگیری وعداوت با دوستان خدا قطعا پیامدهای سنگینی دربر خواهد داشت زیرا نبرد با خدا است.

ایشان. با محکوم کردن حرکت زشتی که جماعت تبلیغی ها ووهابیان  در شباهنگاه مورخه2/8/92 در یکی زیارتگاه بنام پیراسهراب در دهستان پیرسهراب انجام داده بودند که چادر قبر این امامزاده وکابل های برق را بریده وبردند  وجسورانه روغن سوخته تعویض شده وسایل نقلیه در گنبد وی پاشیده بودند. گفت:

اینها افراد افراطی وجهال اند واز فرد مسلمان چنین حرکتی ممکن نیست. اینها چند روز به بهانه تبلیغ رفته وعقاید را از دست داده اند وبا نشاندن چند حرف به ذهن به بهانه تعالیم اسلام در واقع وهابیت تزریق شده اند.

وی گفت: ما درباب زیارت قبور که شرک باشد روایتی سراغ نداریم واین اشتباه است که با مردم گفت می شود زیارت قبور شرک است.

ایشان با استناد از کتاب جدید چاب شده درسال91 « گلزار اولیاء» به دستور مولوی عبدالرحمان ملازهی چابهاری گفت: در این کتاب عکس چندین گنبد وچادر قبر وجود دارد که از زمان قدیم تاکنون درکشورهای متعدد اسلامی پابرجا هستند ودرهمین کتاب واقعه از ابوالحسن خرقانی(رح) نقل شده ایشان 18 سال به زیارت قبر بسطامی می رفت وهنگام خروج تا8 کیلومتر پشت به قبر وی نمی کرد بلکه عقب می رفت تا اینکه روزی از قبر صدا آمد بخواهی بمانی؟ ابوالحسن گفتند من برای سوالی آمده ام که تعلیم قرآن ندارم دعا کن بیاموزم.

از قبر صدا آمد من به درجه بزرگی وولایت به وسیله شما رسیده ام الخ.

اگر درخواست از صاحب قبر به عقیده وسیله شرک است پس پاسخ اینگونه کتاب های مشحون از چنین واقعات وبالاتر از آن جواب قران وروایت که مثبت توسل اند چیست؟.

نعت حبیب

دانلود نعت از حبیب جدگال

سال شروع تحصیل

سال شروع تحصیلی درحوزه علمیه مجددیه نعیمیه عورکی از مورخه:۱۴/۶/۹۲ آغاز شد به گفته ناظم حوزه مولوی رسول بخش تیرگان امسال تاکنون طلبه پسر ۱۱۰ نفر ثبت نام کرده اند وثبت نامی ناظره واعدادی ها ادامه دارد.

 

 

نماز عیدفطر18/5/92

                               نماز عیدفطر امسال در عیدگاه  های اهل سنت وجماعت درمناطق مختلف
ادامه نوشته

سخنرانی تیرگان13/2/92

سخنرانی های مولوی رسول بخش تیرگان امام جمعه محترم عورکی : جناب آقای مولوی رسول بخش تیرگان روز

ادامه نوشته

تصویر6

تصویر از زاویه مدرسه دینی عورکی

جواب اتهامات

پاسخ به برخی اتهامات  علیه اهل سنت وجماعت بریلویت

در برخی سایت ووبلاگ ها مشاهده شده که اتهامات بی اساس بر اهل سنت وجماعت بریلویان نسبت داده شده است در این مورد پاسخ به اتهاماتیکه از طرف مخالفین بر بریلویت وارد شده به آنها پاسخ داده می شود تاکه حقیقت آشکار گردد ومردم به راحتی داوری کنند

توجه: عبارات مخالفین در پرانتز درج نموده بسته شده است و در زیر به جواب آن پرداخته شده است تاکه اتهام طرح شده برطرف شود.

ادامه نوشته

نعتی از رامیاد

دوستان عزیز سرودی در مدح رسول الله(ص) توسط طلبه مسلم رامیاد از حوزه علمیه عورکی سروده بود برای شما گذاشته ام می توانید از لینک زیر آنرا دانلود نمایید دانلود در درج ادامه مطلب می باشد

 

ادامه نوشته

اطلاعیه کتاب

(اطلاعیه)

موفقیت ارزشمند وشیرین اهل سنت وجماعت بریلوی ها در میدان کتابت

خدا را شکر خدا را سپاس خدا را ستایش خدا را حمد بی پایان

(کتابی به نام« عقاید اهل سنت وجماعت» با ترجمه از زبان عربی به فارسی در این روزها موجودیت خود را  اعلان داشته است دوستداران کتاب واهل مطالعه می توانند از این کتاب بهره ی زیادی ببرند!!!!!!!!!!!!!)

ادامه نوشته

افتتاح جمعه جدید روستای پنجشنبه بازار کورکچ

افتتاح نماز جمعه در روستای پنجشنبه بازار شهرستان چابهار

دیروز  مورخه:23/4/91 نماز جمعه جدیدی در روستای پنجشنبه بازار بخش مرکزی شهرستان چابهار افتتاح شد. بنابر درخواست مردم این منطقه به ویژه روستای پنجشنبه بازار و پیگیری مستمر برای اخذ مجوز از مرکز استان (زاهدان) خوشبختانه بعد از یک سال اهالی این منطقه موفق شدند نعمتی بزرگ همچون نماز جمعه در منطقه خودشان داشته باشند.

ادامه نوشته

سخنرانی مولوی رسول بخس امام جمعه عورکی

سنخنرانی های مولوی رسول بخش تیرگان امام جمعه  عورکی در روز جمعه

ایشان بعد از قرات آیه ی از سوره ی اسرا  وترجمه اش«سبحان الذی اسری بعبده لیلا من المسجدالحرام الی المسجد الاقصی الذی بارکنا حوله لنریه من آیاتنا انه هوالسمیع البصیر»و نعت بر پیامبر(ص) : جهان روشن است از جمال محمد دلم زنده شد از وصال محمد نباشد نباشد نباشد شریک خدا ومثال محمد محمد بود پادشاه حقیقی دیگر پاداشاهان گدای محمد به صدق وصفا گشت بیچار جامی غلام غلامان آل محمد

ادامه نوشته

نام وآدرس چند اماکن زیارتی ومزارات

اماکن مقدس ومقبره های سیدوسادت وشیخ زاده گان که بین مردم منطقه جایگاه ومقام خاص ولای دارند وزیارتگاه های متبرک محسوب می شوند وقطعاً بارها از این اولیاءالله مردم کسب فیض کرده اند که به این ذوات مبارک وسیله گرفته از خداوند دعا کرده موفق شده اند. در این تردیدی وجود ندارد که دوستان خدا بهترین وسیله ی برای قبولیت دعا می باشند چنانچه قرآن صراحتاً با این مطلب تاکید دارد می فرماید:«یاایهاالذین آمنوا اتقوا الله وابتغوا الیه الوسیلة وجاهدوا فی سبیله لعلکم تفلحون» (سوره ی مائده آیه ی35) ترجمه: آنهایی که ایمان آوردید از خدا بترسید وبطرف او وسیله ی تلاش کنید ودر راه او جهاد کنید باشد که رستگار شوید.

ادامه نوشته

سخنرانی مولوی ترنج زر

سخنرانی های مولوی ترنجزر امام جمعه اهل سنت وجماعت شهرستان چابهار درمسجد جامع عورکی مؤرخه:8/2/91

ایشان اولاً آیه ی از قرآن تلاوت کرد از سوره ی بنی اسرائیل. اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم. «و قُل جاءَ الحق وزهق الباطل ان الباطل کان زهوقاً وننزل من القرآن ما هو شفاء ورحمة المومنین ولایزیدالظالمین الاخسارا» بعداً یک نعت خواند درشان پیامبر(ص)

شعر: وصلی الله علی نور کزو شد نورها پیدا     زمین از حب او ساکن فلک درعشق اوشیدا
ادامه نوشته

تحریم قتل در سایر ادیان

تحریم قتل در سایر ادیان

قتل و کشتار مردم بیگناه نه تنها در دین مبین اسلام تحریم شده، بلکه در تمام ادیان الهی ممنوع بوده است. تمام ادیان الهی مانند مسیحیت، یهودیت، مجوسیت و... برای آرامش و هدایت بشر آمده و با قتل و کشتار مردم بیگناه به شدّت مخالفت دارند.

ادامه نوشته

جواب مدلل یک سوال

جواب مدلل یک سوال:                     بسم الله الرحمن الرحیم

سوال) بعضی در مورد علم غیب آنحضرت(ص) می گویند: مفهوم مطلع بودن از اخبار وانباء غیب، غیر از مفهوم علم غیب وعالم الغیب می باشد ومیان آن هر دو فرق میان زمین وآسمان است.

یعنی از «غیب اطلاع داشتن» چیزی است و «علم غیب چیز دیگر» این هردو باهم یکدیگر فرق دارند. پس اگر کسی بگوید پیامبر(ص) علم غیب می دانست آنکس کافر ومشرک است و همچنین اگرکسی
ادامه نوشته

ندای یارسول الله

بسم الرحمن الرحیم

یا رسولله صلی الله علیه وسلم گفتن در زندگانی آنحضرت صلی الله علیه وسلم و بعد از وفات هم جایز است.

چنانچه درقرآن خداوند متعال می فرماید: یَااَیُّهَاالنّبِیُ – یَااَیُّهَاالرَّسُولُ – یَااَیُّهَاالمُزَّمِلُ و...

وهمچنین در قرآن عام مسلمان را خطاب شده می فرماید: یَااَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا . ای ایمان داران.


 

 

 

 

ادامه نوشته

شفاعت

 یکی دیگر از مواردی که وهّّابیها آن را مختصّ خدا دانسته و میگویند که از دست غیر خدا برنمیآید، شفاعت است. این موضوع نیز در آیات الهی و احادیث نبوی شریفI آمده است. زمانی که خداوند متعال عذاب خود را بر بنی اسراییل نازل کرد و آنان شاهد این غذاب شدند، نزد حضرت موسیa آمده و از او درخواست كردند كه از پروردگارش بخواهد تا عذاب را از آنها برطرف كند، كه الله تعالي ميفرمايد:

ادامه نوشته

زیارت قبور

  یکی دیگر از مواردی که وهّابیّت عمل به آن را شرک میداند، زیارت قبور و به خصوص قبور اولیای الهی است. در حالی که زیارت قبور از مواردی است که مردم را به یاد مرگ و دنیای آخرت میاندازد. پیامبر گرامی اسلامI نیز به همراه اصحاب خویش به زیارت قبور و به خصوص قبور شهدا تشریف فرما میشد.

ادامه نوشته

جواز توسل به انبیاء و اولیای الهی

 یکی از مواردی که وهابیت از موارد شرک به خدا میداند، توسل جستن به انبیاء و اولیای الهی است.  طبری در تفسیر آیهی 57 سوره اسراء، وسیله (توسل جستن) را چنین بیان کرده است: الوسيلة: هي التي يتوصل بها إلى تحصيل المقصود. وسیله آن است که برای رسیدن به مقصود، به آن دست یافته شود.

ادامه نوشته

پیش گویی رسول خداI در مورد وهّابیّت

پیش گویی رسول خداI در مورد وهّابیّت

رسول خداI در مورد به وجود آمدن فتنهی وهّابیّت پیش گویی فرموده است. این پیش گویی در کتب روایی و احادیث معتبر ما اهل سنّت چنین ذکر شده است:

ادامه نوشته

نگاهی بر تاریخچه ی وهابیت

در مورد شکل گیری وهّابیّت، بعضی از مؤرخین و وقایع نویسان معتقد هستند که در قرن دوم هجری توسط عبدالوهاب بن رستم (خارجی) در شمال آفریقا  به وجود آمد و منتشر گشت. به سبب انتساب به مؤسس آن [عبدالوهاب] وهابیت نامیده شد. 

ادامه نوشته

قتل از منظر قرآن و حدیث

امروز ابلیس صفتانی پیدا شده که نه تنها این مخلوق عزیز الهی را که خداوند متعال اشرف مخلوقات قرار داده است، گرامی نمیدارند، بلکه با وحشیگری تمام به قتل و غارت آن اقدام میكنند. غافل از این که خداوند متعال فرموده است:« مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا»([1])


[1] . آیهی 32 سورهی مبارکهی مائده

ادامه نوشته

جواز زیارت قبور

عن عبد الله بن أبي مليكة : ( أن عائشة أقبلت ذات يوم من المقابر ، فقلت لها يا أم المؤمنين ، من أين أقبلتِ ؟ قالت : من قبر عبد الرحمن بن أبي بكر ، فقلت لها : أليس رسول الله ( نهى عن زيارة القبور ؟ قالت : نعم ، ثم أمر بزيارتها ) . رواه الحاكم والبيهقي ، قال عنه البوصيري في الزوائد : " وإسناده صحيح ورجاله ثقات "  شرح کتاب التوحید للامام محمد بن عبدالوهاب ج1 ص168

ادامه نوشته