کتاب شعر بلوچی ترانگءِ شهکؤر چاپ شد

با سلام خدمت همه دوستان عزیز 

عرض شود که کتاب شعر بلوچی استاد علی بخش دشتیاری با عنوان � ترانگءِ شهکؤر� با همکاری این انجمن به چاپ رسید. دوستان می توانند این کتاب را از کتابفروشی بلوچ در چابهار پاساژ اتحاد تهیه کنند.

لازم به ذکر است که این کتاب در سال 2007 میلادی در پاکستان به چاپ رسیده بود. اکنون با تجدید نظر و ویرایش جدید در ایران منتشر شد.

ما هم پاسداریم

بسم الله الرحمن الرحیم

 

در پی سخنان زشت و بی پایه ترامپ علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران باید گفت که ترامپ دهن کج نشان داد که به قوانین بین المللی هیچ اهمیتی نمیدهد و دارای روحیه اسکتباری و استبدادی می باشد. چراکه طبق قوانین بین المللی هیچ کس حق ندارد تا نیروهای نظامی و امنیتی کشوری را تروریست بخواند. اما ترامپ این قانون را زیر پا گذاشت. در حالی که خودش و نیروهایش در مناطق زیادی از این کره خاکی به اقدامات تروریستی دست می زنند. در عراق، در سوریه، لبنان، فلسطین، یمن، افغانستان و بسیاری دیگر از کشورها مردم عادی را بمباران کرده و حتی به زنان و کودکان نیز رحم نکرده و مدارس و مساجد را نیز به آتش کشیده و موجب کشته شدن هزاران مردم شده است.

اکنون با بی شرمی تمام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را که در کشو.رهای مختلف تروریست ها را از پای در آورده است، تروریست خوانده است.

ما اعضای انجمن اهل قلم بلوچ چابهار این اقدام بی شرمانه و خلاف قوانین بین المللی ترامپ را محکوم نموده و خود را یک پاسدار می دانیم و بر آن افتخار می کنیم.

ترامپ باید بداند که قدرتش تار عنکبوت است و آنان که بر او تکیه کرده اند، بر خانه عنکبوتی تکیه زده اند. مَثَلُ الَذینَ اتَّخذوا مِنْ دونِ اللّهِ اولیاءَ کمَثلِ العنکبوتِ اتَّخَذَتْ بیتاً وَ اِنَّ أَوْهَنَ البیوتِ لبیتُ العنکبوتِ  مثل کسانی که غیر از خدا اولیای خود برگزیدند، مثل عنکبوت است که خانه ای را برای خودانتخاب کرد، در حالی که سست ترین خانه ها. خانه عنکبوت است.

ترامپ باید بداند که ما از نسل بدر و حنین هستیم و شکست برای ما معنایی ندارد. باید بداند که ما صدای شکسته شدن استخوانهای او را داریم می شنویم و به زودی او وتمام ایادی پلیدش نیست و نابود خواهند شد. وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ . 

کتاب تاریخ جدگال

مژده به دوستداران تاریخ

کتاب «نگاهی اجمال بر قوم جدگال» به چاپ رسیده و در کتابفروشی های چابهار در دسترس دوستان قرار دارد.

دعوت مردم یه راه پیمائی سیزده آبان

مردم قهرمان و همیشه در صحنه، ملت شریف ایران

سلام علیکم

همانطور که بیانگذار جمهوری اسلامی ایران (ره) سیزده آبان را انقلاب دوم نامیدند، ما نیز در راه پیمائی این روز بزرگ شرکت خواهیم کرد و با مشتی محکم بر دهان مستکبران جهان و در راس آنان آمریکای جنایتکار و فرزند نا مشروعش یهود صهیونیست زده و شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر خواهیم داد.

فلسطین یمن، سوریه میانمار     ننگ بر این حقوق بشر استکبار

از همه مردم همیشه در صحته دعوت به عمل می آید تا با حضور خود در راه پیمائی سیزده آبان امسال که یک وظیفه ملی و یک واجب شرعی است، مشت محکمی بر یاوه گوئی ترامپ و بر دهن همه مستکبرین جهان بکوبند و اعلام کنند که ملتی که 7000سال قدمت فرهنگی و تاریخی دارد و با صلح و عدالت بر نیمی از جهان حکومت کرده است، هرگز در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و ایادی پلیدش کوتاه نخواهد آمد.

وعده ما، راهپیمائی سیزده آبان

 

دهه فجر مبارک باد

دهه فجر دهه رهایی از اسارت شیاطین، دهه نجات از چنگال اهریمن، دهه عزت و عظمت اسلام، دهه یافتن مقام و منزلت ایران، بر همه ایرانیام غیورمرد مبارک باد.

چاپ کتاب جدید

با سلام به دوستان عزیز 

به اطلاع می رساند که کتاب «زنان قهرمان درتاریخ مکران» نوشته سیدمحمد درتکیده با همکاری این انجمن به چاپ رسید. علاقه مندان می توانند این کتاب را از کتابفروشی بلوچ واقع در چابهار خریداری نمایند.

در این کتاب به معرفی زنان قهرمانی که در تاریخ مکران و بلوچستان نقش داشته اند، پرداخته شده است.

نویسندگان بلوچ مجبور به چاپ کتاب در پاکستان می شوند

نوشته های اهالی قلم چابهار مدتهاست که مورد بی مهری واقع شده اند/ نویسندگان بلوچ مجبور به چاپ کتاب در پاکستان می شوند
 
جامعه هنر ی چابهار از جمله نویسندگان مدتهاست از سوی مسئولین فرهنگی شهرستان مورد بی مهری وبی توجهی قرار گرفته اند.

95698775940866Laبه گزارش چهاربهاران، در شهر چابهار ادیبان و اهل قلم بسیاری داریم که دست به قلم بوده و از خود آثاری به یادگار دارند. امّا به خاطر نامهربانی های زمانه در خانه هایشان خاک می خورد و نوشته هایشان چاپ نشده و به دست دیگران نمیرسد.
اولین کلمه ای که خداوند متعال به رسول مکرم اسلام وحی نمود، کلمه “اقرأ، بخوان” بود. خواندن چیزی زمانی رخ خواهد داد که آن چیز نوشته شده باشد.
پس قلم دارای اهمیت زیادی است. حتی زمانی که خداوند متعال خلقت را آغاز فرمود، اولین چیزی را که خلق نمود، لوح و قلم بود.
ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ (القلم/۱) سوگند به قلم و آنچه که می نویسد.

ادامه نوشته

روز قدس روز اسلام است.

ما اعضای انجمن اهل قلم جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم فلسطین را محکوم کرده و کشتار کودکان معصوم را عملی ننگین دانسته و نفرت و انزجار خود را از این اعمال ضد بشری اعلام نموده و با مشتان کوبنده در راه پیمایی روز قدس شرکت خواهیم نمود و از همه اقشار می خواهیم را برای حمایت از مردم مطلوم با حضوری با شکوه در این راه پیمایی شرکت و حمایت خود از مردم مظلوم را اعلام کنند.

روز قلم بر همه اهل قلم و دوستداران قلم مبارک باد

بسم الله الرحمن الرحیم

ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ (القلم/1) سوگند به قلم و آنچه که می نویسد.

ارزش و اهمیتی که قلم و اهل قلم دارند، با هیچ چیزی قابل قیاس نیست. چرا که خداوند متعال به آن سوگند یاد فرموده است؛ و آن چه که خداوند به آن سوگند یاد کند، مفهومش این است که در نزد خداوند حرمت خاصی دارد. پس خداوند متعال به قلم و اهل قلم حرمت خاصی قائل است. چرا که علم را با قلم می توان ثبت کرد و به دیگران انتقال داد.

اولین کلمه ای که خداوند متعال به رسول مکرم اسلام وحی نمود، کلمه «اقرأ» (بخوان) بود. خواندن چیزی زمانی رخ خواهد داد که آن چیز نوشته شده باشد. پس قلم دارای اهمیت زیادی است. حتی زمانی که خداوند متعال خلقت را آغاز فرمود، اولین چیزی را که خلق نمود، لوح و قلم بود.

امروزه نیز زندگی بشر به قلم و انچه که می نویسد، وابستگی شدید دارد. حتی بدون آن زندگی کنونی میسر نیست. تمام علوم و فنون باید نوشته و ثبت شود تا به دیگران انتقال یابد.

پس می طلبد آنان که صاحب و اهل قلم هستند، دست به قلم زده و آن چه که در سینه دارند، بر صفحات کاغذ نوشته و آن را به دیگران انتقال دهند. چرا که زکات علم، انتشار ان است.

لازم به ذکر است که در شهر چابهار ادیبان و اهل قلم بسیاری داریم که دست به قلم بوده و از خود آثاری به یادگار دارند. امّا به خاطر نا مهربانی های زمانه در خانه هایشان خاک می خورد و چاپ نشده و به دست دیگران نمی رسد.

ادامه نوشته

ماه رمضان

در دومین دهه از ماه مبارک رمضان توفیق عمل و طاعات بیشتر برای همه عزیزان داریم. التماس داریم که ما را نیز در دعاهای خیرتان یاد کنید.

باسپاس اعضای انجمن